söndag 28 november 2010

Tyst det är i huset...

Utan snarkande Hockeypucken här har jag kalla fötter (han ville så gärna ligga på fötterna) och inget att göra... Ingejören och jag själv har dessutom träningsvärk på udda ställen som högerarm, lår och benhinnor. Benhinnor förstår jag då jag knallat runt i, för mina fötter, okända vandringskängor, men högerarm?! Ingejören undrar detsamma över hans lårvärk :) Dammsög golvet efter Hockeypuckens uttågande och jösses vad päls det blir av en Hockeypuck!

Vi mötte upp Asiaten för lite sushi igår kväll och då var han ute på en liten toalettrunda med Hockeypucken. Toalettbesöket sköts upp då Hockeypucken blev alldeles vansinnigt glad av att se oss. Det var ju hela 5 timmar vi varit ifrån varandra vid det laget! Både jag och Ingenjören blev barnsligt glada av den mycket överlyckliga Puckens kärleksbetygelser :)

Idag väntar äntligen intervjun med Benaroya Research Institute gruppen i System Immunologi. Sen ska jag göra klart julkalendrarna jag planerat! Vi var in på Godiva igår, efter att ha hämtat ut Ingenjörens nya skräddade kostym, och fick hem en hel påse med chokladfrosseri åt Amerikanskan, Ingejören och mig. Ska även smita förbi Mudbay och inhandla godis till Hockeypucken som självklart ska få sin egna julkalender i form av en ekorre. Även om hans favoritlek den senaste dagen var "skaka om handduken Donnan torkar av mig i ansiktet med". Jag var lite äcklad av allt slobber han fick på sig i hundparken i leken med de andra vovvarna, så jag torkade av honom med en liten tvättlapp. Han satt som ett ljus tills jag var klar, då norpade han trasan och skakade om den ordentligt. Helst skulle vi ha en liten dragkamp också innan han bar iväg den till dörren och släppte ner den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar