måndag 7 mars 2011

Vilken dag...


Morgonen börjar med att jag vaknar mosig som ett gammalt äpple, missar bussen, den senare bussen kommer inte, hamnar på fel buss (?!), får gå flera kvarter i uppförsbacke på redan skoskavssåriga tassar. Kommer in 10 minuter för sent till labmötet och sitter och fryser hela mötet igenom. Vaknar ibland mentalt till tillräckligt länge för att inse att det Le Boss talar om är direkt relaterat till mitt jobb. Tar mig på något sätt igenom dagen och får den fantastiska kommentaren "Great!!" på ena halvan av projektplanen jag skriver (det skall dock erkännas att den biten skrev jag förra veckan). Linkade efter 8 dimmiga timmar upp för ytterligare backar till mataffären för inköp av allehanda semmelingredienser. Kardemumma är löjligt dyrt här! Himmel och pannkaka vad jag fick punga ut penningar för den burken! Släpade hem grädde och florsocker och stöp ner i soffan och där sitter jag än... måste dock fylla på vatten snart... Måtte Ingenjören komma hem snart och styra upp middagar och sånt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar