söndag 3 april 2011

Dagen då Donnans tur tog slut


eller

Dagen blev inte alls så bra som Donnan tyckte att den borde ha blivit med tanke på gårdagens tumult.

1. Hårstrå i maten.
2. Glömde väskan på matstället, kom på det när hon var klar för att betala på affär nr 2 efter lunch stoppet (köpte inget på affär 1 men tittade runt länge och väl).
3. Hade inte rätta datafilerna hemma, så kunde inte kolla om antagandet om att felet i datatanalyserna var hittat.
4. Brände armen illa på ångan från kastrullen. Kyla med kallvatten, sen göra fin liten ispåse, som med Ingenjörens hjälp fästes med ett gummiband, tillslut smörja med fet salva och på med Bumperumpans ena benlinda (ja den är tvättad sen den satt på tottohästbenet och efter att jag använde den runt mitt slitna knä sist...) eftersom vi inte har några kompresser. Gör riktigt ont ännu, 2 timmar efter ångattacken. Stort (12x7cm ungefär) rött märke på armen.
5. Fick lätt åldersångest och därmed en rejäl gråtattack av att se på "Up!"...
6. Petade in fet salva i ögat. Gör ont.

Alltså vad är det här? Donnan hoppas och tror att hennes veckoranson av tur användes upp igår, alternativt att hennes skyddsängel var tvungen att byta till sig skyddstjänster igår för att klara av kombinationen av saxattack (kunde landat i min fot - hade då förstört fina svarta kilklacksskorna. Min ängel vet att prioritera!) och salmonellainfektion och vem vet vad mer? Kanske skulle ha varit en rejäl jordbävning här egentligen, eller en 2km hög tsunami skulle ha rusat in över Olympic Mountain och dränkt nordvästra hörnet av USA, eller kanske en dödlig världsomfattande epidemi skulle ha startat här, men min ängel bytte bort det mot att jag skulle lida svårt av en fånig brännskada (inte ens nåt häftigt hände, typ som att jag brände mig på en flygplansmotor när jag hängde i knäveck i en repstege under en helikopter som precis klarat sig undan vulkanutbrottet som planet tyvärr inte hann svänga undan för, medans jag håller en sällsynt snötigersfamilj i mina armar. Typ. Utan jag lyfte på ett lock! Fånigaste brännskadehistorien i världshistorien eller?) och salva i ögat istället. Så måste det vara. För Donnan tror inte på otur, men tror väldigt mycket på tur. Och tomtar :)

2 kommentarer:

  1. What goes up must come down! Upp är en helt hemsk film, jag höll på att dö av sorg när jag såg den, aldrig mer! Hur kan den vara vuxentillåten?

    SvaraRadera
  2. Ingen aning, men jag tror jag ska skriva till Pixar och klaga!

    SvaraRadera