måndag 5 september 2011

Rena Rama Rodeon!

Oj vad det kan skvätta och skumpa på en gummiflotte ute i en dansande fors! Efter knappa 2 minuter gled jag ner från gummiringen första gången, första kallsupen kom efter bara några tiotals minuter och så fortsatte det i en strid ström av forsar i nästan 3 timmar innan vi fastnade på en sten. Tvärstopp! Vi ålade oss runt till olika positioner innan det började röra på sig igen och när guiden "Big Chief" därefter hojtade "Recover!" så blev det en enda stor hög av folk och paddlar som frenetiskt försökte hitta sin plats snabbt och utan att gunga båten för mycket. Jag hamnade på ett paddelblad och flyttades runt som en motsträvig pizza innan jag lyckades få fotfäste och flytta mig till min plats. För att sen nästan direkt glida av ner i båten igen. :)

När vi torra och trötta på väg hem igen stannade till i Ellensburg för middag möttes vi av Miss Rodeo. Helt seriöst alltså. Två skönhetsdrottningar som blivit utsedda till Miss Rodeo. Det är rodeo i Ellensburg den här helgen. Överallt var det hattar, stövlar, jeans och rutiga skjortor!

Vi satt och lekte lite med avståndsrelationer igår på väg till forsränningen. Vi åkte igår, utan att tveka eller tycka att det var galet långt för en 3 timmars forsfärd, 350 miles. Det är 563km. Det är som mellan Stockhom och Helsingborg. Eller Stockholm och Östersund. Eller som fram och tillbaka till Rättvik. Haha. Och vi lämnade inte ens den här staten. Tog oss bara mer in mot mitten. Det är stort det här landet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar