måndag 14 december 2009

Doktorns enda bra dag i en klumpig vecka?

Allt tydde pa att idag skulle bli en bra dag, jag fick aterigen massor av celler, jag lyckades med forsta perfusion forsoket, allt flot pa och jag trodde pa kanslan att vara pa topp.

Sen foll min veckoplan som ett korthus. Jag skulle fa celler av Fransyskan idag, sa att jag skulle kunna jamfora hur mina parasiter beter sig mot andra celler. Hon har nu planerat om sin vecka, utan att beratta for mig. Sa nu far jag celler forst imorgon, da kan jag inte gora nagot parasitjobb forrens pa onsdag. Och da har jag lovat att hjalpa Fransyskan med en "helveteslab" (hon har kallat in tjanster fran 3 personer for att klara av att ro forsoket i hamn...). Vilket gor att jag kommer att dels forsvara for henne, och eftersom vi har labmote pa onsdagar, inte komma hem i tid till middagen, kanske inte ens till sangdags... Dessutom kommer jag att fa utnyttja insektariets valvilja i ytterligare en dag, med att ha mina myggisar kvar i deras skap.

Och som gradde pa moset, kommer jag att behova stressa och jobba som ett jehu for att hinna analysera min prover innan Herr M tar FACSen i besittning anda tills kl 21.30 pa kvallen. Chansen att jag kommer hinna bli klar innan 4, ar ganska liten, microskopisk faktiskt. Sa jag far val ga hem och ata och kolla pa film och sen komma hit vid 21.30 for att analysera mina prover. Undrar om Odesperaten vill folja med mig hit da och halla mig sallskap?

Vems dumma ide var det att jag skulle bli forskare?! Sakert nagon elak studievagledare som hade en tagg i sidan till mig! For inte kan val jag, som ska forestalla smart och klipsk, ha kommit pa en san urbota dum ide? Eller? Det later ganska likt mig tyvarr... Men fornekelse ar bra ibland, det kan forhindra ett nervost sammanbrott. Sa jag fornekar all koppling till valet att bli galen mygghalshuggare! :)

Tillagt knappt 2 timmar senare: Doktorn ar bra pa att stuva om planeringar. Nu verkar det intesom det finns ett behov att jobba hela natten. Det blir nog en bra vecka det har ocksa, nu nar planen ar justerad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar