måndag 21 december 2009

Up, kattdrömar och återställande av moralen

Filmen "Up" blev det idag. Det var meningen att den skulle avnjutas igår med Jess och tacos, men ett slött internet gjorde att det fick bli pirater (yarr!) igår och Up idag istället. Doktorn gillade den, hon skrattade och torkade tårar om vartannat :)

Doktorn fick en fråga förra veckan om vi ville vara kattvakter, men då Odesperaten inte har medicin nog för 2 veckor med katt så fick vi tacka nej. Men nu har Doktorn hittat lösningen! Allergifria katter! De kostar $6950, men då producerar de ett alternativt Fel d1 protein, som gör att de inte ger en allergisk reaktion. Doktorn tror att Odesperatens allergi är Fel d1 och hon ska nu spara pengar för att äntligen få en Kurrbits eller en Morris. 2.5 månadslön... det får baske mig vara en trevlig katt då. Fast om Odesperaten får jobb snart, då kan vi köpa tissetatt jättesnart! Ahahaha Doktorn är glad!

Julklappsöppnandet har avstannat, detta trots att ytterligare ett paket damp ner idag. Odesperaten höll fingrarna i styr och ett gult paket med vitt snöre ligger nu i högen. Odesperaten planerar en online paketöppning med sina päron och de två äldre syrsorna (hu, det är väl ett otäckt djur ändå? Därmed inte sagt att Odesperatens syrsor är otäcka, de är snälla och rara och kommer inte, så vitt jag vet, att äta upp sina partners, men syrsor i allmänhet är ju alldeles för otäcka) kl 9 på julaftonsmorgon. Det blir då alltså kl 18 i Svedala. Doktorn tyckte att detta var väl en alldeles utmärkt idé och hon har nu slängt ut ett förslag till sin Syster-Yster om att detta borde vi väl också fixa. Allt hänger dock på att julklapparna härifrån når Åkersberga innan julafton... de lämnade USA via San Fransisco den 12 december, därefter finns det inga spår efter dom. Lite av ett julmysteriums äventyr!

Doktorn har klarat provet för att få sitt nyckelkort uppgraderat till Insektarie-tillåtet. Provet gick ut på att jag ska veta hur jag ska dammsuga upp rymlingar, dvs myggor som av någon outgrundlig anledning tar sig ut ur kinamatsburken, lyckas öppna en 5-kilos incubatordörr och ta sig ut i det inre rummet. Det är kul att kliva in i insektariet, lite som att kliva in i en ny värld, varmt och fuktigt och det luktar lustigt (myggor luktar faktiskt!), och när man öppnar den inre dörren "blir man blåst av en maskin, ifrån nacken ända ner i pannan" för att citera Galenskaparna, dessutom är personalen därinne störtsköna! Hittills har jag tydligen slunkit mellan stolarna vad gäller detta test. Alla trodde att jag gjort det redan, medans jag inte visste vad jag skulle ha gjort. Så i förra veckan kom det fram att jag egentligen inte får vara där inne, men att alla trodde att jag var okejad och att mitt kort bara strulat. Men denna lilla fadäs är nu tillrättad och jag bör få laglig tillgång till insektariet imorgon. Vilket inte stoppat mig från att sticka in huvudet där olagligt idag igen. Jag kan inte hålla mig borta från min veckoranson :)

Odesperaten efterlyste en Happy Hour imorgon. Kanske dags att vi tar oss till Dilletantes för några utsökt chokladmartinis då. Ska locka med mig Asiaten också, det brukar inet behövas mycket för att få honom till en happy hour :)

2 kommentarer: