torsdag 27 maj 2010

Uppdatering

Bilderna har lyst med sin frånvaro den senaste tiden, så nu tänkte Dr Dona de Casa göra slag i saken och lägga upp lite bilder från våra senaste äventyr :)

1. En tur upp i Space Needle. Högt upp och glashissen går på utsidan. Lock för öronen och svindlande känslor. "Jag kan se mitt hus härifrån!" Som tur är har löven vuxit ut på träden så nu ser man inte längre in i vår lägenhet. Asiaten och Fransyskan meddelade att de vid olika tillfällen varit där uppe i vintras och kollat in på oss... :)

Det rosa-vita huset nere i högra hörnet bor vi i.

2. Fransyskans födelsedagsfest på Hideout. Fullsmackat med folk, till och med en trollkarl som blev mäkta imponerad över Dr Dona de Casas snabba uppfattningsförmåga. Egentligen var det bara för att jag är misstänksam och jag lär mig fort.
Trollkarl: "Var är ruter ess?"
Dr Dona de Casa: "Jag skulle vilja säga i min hand, men sist så var det ju fel, så jag säger i din hand"
Trollkarl: "Wow, du fattar det här snabbt ju!"
Dr Dona de Casa: "Japp"
Nu var trollkarlen faktiskt riktigt riktigt duktig, han har shower och sånt och han lever på sina tricks så Dr Dona de Casa var djupt imponerad även om jag var lite mer öppet kvicktänkt än vad de andra kanske är och därmed krävde att Trollkarlen gjorde mer och mer avancerade saker i en snabbare takt än vad han kanske planerat...

I vilket fall träffade vi tre musketörer en ny kompis. Dr Love... han heter faktiskt så! På sanskrit förvisso men ändå :)
Hur det kommer sig att Radar paret trillat ur bild minns jag inte. Men kul hade vi!

3. Fransyskan var inte nöjd med att fira sin dag en dag utan hon beordrade ut oss på picnic alldeles för tidigt nästa dag. Golden Gardens bjöd på solsken och kalla vindar och underbar havsutsikt


Tyvärr rullade otäcka regnmoln in så Lilla Vickevire och vi musketörer drog hem. Vi fick senare höra att regnet hade uteblivit och solen hade kommit tillbaka utan kalla vindar så det var ju osis för oss...

Övrig uppdatering:
Asiatens St Louis har anlänt. En mycket trevlig spellevink som vi tre musketörer, Fransyskan, Lilla Vickevire och Dr Love alla godkände utan att blinka. Ikväll ska vi ta oss till en Super Walmart för att, ja jag vet inte riktigt, storhandla kanske? Jag har fått ett okontrollerat behov av att se filmen "Stand by me". En av mina favorit filmer när jag var en 12-13år. Kanske kan hitta den på Super Walmart :)

Fransyskan har bestämt att två dagars firande inte var nog, så imorgon bjuder hon på middag hemma hos sig. Jag har planer på att fylla upp henne med lite skumpa så att hon spelar på sin harpa för oss igen.

Hittade två spindelnät till idag. Bakom persiennerna. Ska ägna några dagar åt att städa så att det blänker innan Dansken och hans Mö kommer hit. Mön ska smuggla in en Skogaholmslimpa åt oss. För det kommer hon att få två trogna vänner som alltid kommer att minnas hennes vänliga handling när vi var i nöd.
Ätbart guld!


Dr Mor och Dr Far har meddelat att de har hyrt en stuga brevid en hästhage till Syster-Ysters ringmärkning. Om ni inte hittar mig så ligger jag i hagen och gosar med hästarna!

Hittade förresten en gård ute på Ekerö igår som jag vill ha. Flera stall (både ute- och inneboxar1 Yey!), ridhus (med automatisk bevattning! Yey!), ett fint hus med spa avdelning (Yey!) och en tomt som sluttar svagt ner till den egna sandstranden (YEY!). 20 mille bara. Kanske ska köpa en trisslott?

Nu ska Dr Dona de Casa äta lunch och sen klippa och klistra i min labbok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar