lördag 29 januari 2011

Senaste klara projektet

Handmuffen! Fodrad med fuskpäls så att fingrarna är varma och goa när jag sedemera stilar fram i Seattle i den.

Medans Ingenjören är ute i backarna och leker i snön med hela gänget, så sitter Donnan inne och snorar och hostar. Så äntligen fick jag tummen ur och tog fram nål och tråd och började sy ihop alla delarna. Det går ju så förbenat långsamt när allt måste sys för hand, men nu är den klar. Den får nog följa med ut ikväll, när vi ska ut på Burlesque show för att fira Lilla Vickevire och Managern på deras respektive födelsedagar. Om jag nu orkar fira så mycket, jag kanske mest sitter och myser med nya muffen.

2 kommentarer:

  1. Tjusigt! Jag borde lära mig att sticka faktiskt...

    SvaraRadera
  2. Det är enkelt! Köp garn och ett par stickor och knappa dig in på garnstudio.com. De har instruktionsvideor :)

    SvaraRadera