fredag 29 juli 2011

Rulltrappsovett och kärlek vid första ögonkastet

Donnan har bott tillräckligt länge i Stockholm för att uppskatta Stockholmarnas rulltrappvett och etikett. Stå på höger, gå till vänster. Det systemet finns inte här och eftersom det inte heller finns vanliga trappor som alternativ så får Donnan stå och irritera sig på folks ovett. Bara för att Donnan är blockerad av stora feta amerikaner så känner hon ett nästintill okontrollerbart behov av att storma förbi och snäsa fram ett "EXCUSE me!", men det gör hon inte, hon bara står där och osar som ett gammalt bergatroll.

Ögonblicklig kärlek har dock slagit klorna i Donnan. Ett par, ganska vansinninga - det håller till och med Donnan med om, skapelser stod och glänste på Nordstroms skoavdelning. Alla andra skor bleknade (om ni någonsin varit på Nordstroms skoavdelning så vet ni att det är praktiskt taget omöjligt att värja sig mot ha-begäret som den uppbringar, jag skulle lätt kunna shoppa upp hela min lön och Ingenjörens utan minsta bekymmer - Manolo Blanhik, Jimmy Choo, Chanel. Allt finns där!) i deras närhet (och det var ändå rea på i stort sett allt annat. Sån där rea som gör att ha-begäret vinner. Alltid.) och jag kände hur mina fingrar varsamt smekte deras klackar, hur dess mjuka skinn svagt gav efter för min beröring och hur mitt kreditkort började hoppa och pocka på uppmärksamhet, men 2 dagar före löning är aldrig ett bra shoppingtillfälle. Men, idag har jag fått lön. Idag ska jag prova dom. Passar dom så ger jag mig själv en tidig julklapp/födelsedagspresent.
Snart kommer Ingenjören susande i en BMW som ska ta oss ner till flygplatsen där Toblerone ska hämtas upp för 2 veckors galen USA semester. Det är mycket skoj som vi planerat! Vi börjar med att jaga bort jetlagen med en spelkväll på Ingenjörens jobb. Om inte Toblerone däckar innan vi hinner dit vill säga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar