torsdag 18 februari 2010

Avatar tar fram veklingen i Doktorn

Ikväll gick vi äntligen och såg Avatar, i 3D på stora IMAX teatern här på Seattle Center. Tänk Cosmonova eller snäppet större. Helt fullsatt. Ingen chans att gå ut... Tänk er nu att efter 15 minuter så rullar illamåendet runt i kroppen. En lätt panik infann sig i Doktorn eftersom det fanns ingen chans för mig att komma ut om det nu skulle behövas lite snabbt och smidigt så där... Glasögonen åkte av illa kvickt, jag missade scenerierna de nästföljande 15 minuterna eftersom jag blundade och andades: in genom näsan, ut genom munnen. Sen såg jag resten av filmen utan glasögon :) Fortfarande illamående dock... Fast den sista halvtimmen kunde jag sätta på glasögonen när de stod stilla och inte sprang runt eller slogs, vilket i praktiken då blir en minut var 10 minut ungefär :)

Så på grund av detta är min åsikt om Avatar att den är skakig, ofokuserad och virrigt hoppande och illamåendeframkallande mest hela tiden. Men annars var den bra, när dom stod stilla eller gick långsamt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar