lördag 17 juli 2010

Snuskfia?

Idag startar den stora sorteringen. Alla Donnans kläder och skor skall synas och sorteras in i tre högar:
1) sånt som ska med till Sverige.
2) sånt som skall sparas här i garderoben
3) sånt som skall ges bort alternativt slängas

För att fira detta tillfälle har Donnan köpt tre par nya skor :)


Om jag ville ursäkta mig skulle jag säga att det var rea på Nordstroms, men endast ett par är därifrån (de underbara gråa Converse skorna med rosa volanger på sidorna), springskorna och flamenco klackarna är från andra håll :)

För er som inte vet, så gör Donnan ett experiment varje gång hon tvättar håret. Att vara allergisk mot schampoo innebär att håret måste tvättas, men helst så sällan som möjligt. Så varje gång håret tvättas så försöker Donnan dra ut på det i det längsta. Helst 1 vecka. Men nu är det snuskfie varning på Donnan. Håret tvättades förra onsdagen alltså 10 (!) dagar sen. Enligt samhällets norm borde håret tvättas nu, men så tittar man på håret och inte ser det så snuskigt ut? Jag menar, jag sköljer ju ur det med vatten när jag duschar?

Nä, Snuskfian (Donnans nya namn tills hon tvättat håret) ska se om det går en eller två dagar till utan att tvätta sina gyllene lockar.

Snuskfian och Ingenjören ska på museum idag. Vi brukar undvika situationer som innebär museum så mycket vi kan. Vet egentligen inte varför, men vi tar hellre en promenad runt ett nytt område än kollar på konstigheter. Men nu har Asiaten kommit på att han inte har visat oss sitt favorit museum här än. Frye art museum har tydligen den bästa lunchen dessutom, så vi ska ut på konstrunda idag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar