onsdag 1 december 2010

1 December!

Igår fixade jag till adventskalendrarna, men jag orkade bara göra klart Hockeypuckens och Amerikanskans, så Ingenjören och jag får ta våra chokladkalenderbitar i lilla julstrumpan istället :)
Syster-Ysters FaceBook uppdatering skärrade mig lite idag. tydligen är hennes klappar klara att åka hit. Jag har inte köpt en enda! Ska skärpa till mig och fixa alla Sverige-klappar innan fredag! Jag vill hitta en julgran också... Vi har funderat på att hitta en halv, eller en fjärdedelsgran, så att den får plats i hörnet. Men jag tror att jag kommer falla för enkelheten och köpa en plastig variant. Jag kan ju alltid köpa dom där grandeodoranterna som man hänger i sin fejkgran för att få den att lukta så där härligt granlikt :D

Nu har vi också sett Harry Potter filmen! Vi gick på 21.40 bio igår, mot Ingenjörens protester, han ville sova :) Men iväg kom vi och jag gillade filmen, Ingenjören tyckte den var aningens rörig, men så har han ju inte läst böckerna heller.

Idag måste jag tvätta. Det är det tråkigaste jag vet! Därför skjuter jag alltid upp det tills det är absolut nödvändigt, med resultatet att det är enorma högar med tvätt och Ingenjören inte har några fler rena kalsonger och strumpor (jag tycker att han ska göra som jag: Köpa fler par strumpor och kalsipper, men inte då. Hans svar är ALLTID: Vi får väl tvätta oftare! Grrrr...). Ska verkligen försöka att börja tvätta en ggr i veckan. Nej, det kommer aldrig att ske, varannan vecka på sin höjd att jag pallar med! Kanske vore annorlunda om vi hade tvättmaskin i lägenheten. Vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar