måndag 27 december 2010

Påfåglar!


Eller snarare en påfågel, en turkosblå med lång hals, det var vad jag drömde att min kära Mor hade. Inte bara hade hon en turkos påfågel i trädgården, jag stickade också en liten polokrage åt honom för att han inte skulle frysa. Vad jag inte berättade för någon, var att jag tänkte använda lilla turkosa påfågeln till ett experiment. Men jag kunde aldrig komma på hur jag skulle kunna lyfta upp Lilla Påfågeln så att jag skulle kunna injicera den, säkert med nån parasit eller nåt, utan jag och Maggan (Lab-Assen från SU som bär hela avdelningen på sina axlar) stod och funderade på alternativa lösningar, medans Mor flyttade runt på 10 olika sorters jord (en sort för tallarna, en sort för gurkorna osv. Jag var av nån anledning intresserad av jorden också, jag hade nåt jag ville plantera, men jag kunde inte få nåt rakt svar på vilken jord min blomma skulle ha, bara en massa snack om att jorden för tallarna inte skulle funka, vilket jag hade fattat själv) och Syster-Yster gjorde pappershattar i form av en båt. Dessa hattar fick ett gummiband och blev konstfullt målade och placerades sen på allas huvuden. Med gummibandet under hakan. Sen vaknade jag. Jag tror att jag konsumerat för mycket socker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar