måndag 31 augusti 2009

Djurlista

Grön snigel: massor
Svart snigel: 1
Grön snigel med svarta fläckar: många
Ko: 2 på vägen, flera i hagen brevid
Häst: flera i hagar längs med vägen
Fiskmås: massor
Blå fågel: 1
Kråkor: 5, de försökte ta vår mat
Fåglar jag inte vet vad de heter: massor
Ekorrar: många
Tvättbjörn: 1! Dock hann jag inte få upp kameran innan han hunnit svansa iväg. Jag förföljde honom en bit, men regnskogen var för tät...
Skalbaggar: många
Myra: 1
Spindel: flera, en klängde runt på Odesperaten till hans stora förtret.
Japaner: 5
Friluftsmänniskor: 20
Storstadsmänniskor på vift i regnskogen: 2 (inte jag och Odesperaten!)
Flugor: fler än vad det finns stjärnor i galaxen.
Myggor: Ett gäng. De gillade verkligen inte Mygga. Jag har inte ett enda bett!

Inga pumor eller björnar. Vet inte om jag är lättad eller besviken över det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar