måndag 17 augusti 2009

Måndag

När doktorn skrev det under var intervjun redan överstökad. Jag fick skjuts till Mountlake Terrace, ca 22km norr om Seattle, och kom fram 50 minuter för tidigt. Det var ingen trafik alls, jag hade förväntat mig milslånga köer. Hursomhelst så började vi intervjun på direkten och det varade ca 40 min. Resultat? Jag var väldigt överklädd... Jag satt med 2 personer, en var chefen som startade och ägde företaget och hade på sig en för stor röd t-shirt med fläckar och den andra var en medarbetare som hade baggy jeans med en grön tjock stickad tröja. Företaget är väldigt litet, ung 10-15 personer, och de tillverkar maskiner för automatisk styckning, vägning och filéing (?) av fisk. Chefen tycker om svenskar iaf så det var ju ett plus men vi får se om jag passar in i deras företag.

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Roligt att du blivit kallad till intervju! :)
    Det verkar ju som att du var betydligt bättre klädd för situationen än var personerna som intervjuade dig var... (läste om dina nya kläder).

    Håller tummarna för att du får ett intressant och roligt jobberbjudande snart, antingen detta eller något annat spännande! :)

    Kram,
    Syster-yster

    SvaraRadera