lördag 22 augusti 2009

Mini tur och fin klänning!

Idag hade jag tur! Vi åkte först till David's Bridal, de har massor av klänningar och jag satte mitt hopp till deras stora affär nere vid South Center Mall. Jag registrerades vid entrén, fick "min" expedit och ett provrum. Sen gällde det att bland alla dessa hundratals klänningar hitta Min Klänning. Hittade ganska snabbt en fin orange och en fin lila. Hoppade i dom och till min stora glädje passade bägge som om dom vore uppsydda till mig! Jag behövde bara välja färg! Wow! Sen visade det sig att de inte hade någon matchande bolero eller sjal till någon av dom. Axelbandslösa som dom var ville jag gärna ha nåt över på promoveringen som jag kan ta av till midagen. Hittade en trevlig bolero i rosa. Rosa? va? nåja, jag provde några rosa klänningar som min expedit plockade fram. Men Doktorn är ingen rosa tjej. Inte idag. Inte på promoveringen. Nedslagen hoppade Doktorn in i Miiinin och Odesperaten försökte så gott det gick att pigga upp sin lilla Doktor. Vi åkte till South Center Mall med tanken att där bland hundratals klädaffärer måste det väl finnas någon. Doktorn styrde med tunga steg mot den första affären, JC Penney. Såg tantigt och "billigt" ut. Inga stora förhoppningar i Doktorns bröst. Hittade en enkel röd sak. Ganska okej... halva priset... låter bättre... men rött?! Är det Doktorn det? Nåja, den måste väl provas iallafall. Sen såg Doktorn den. Klänningen. Den som bara helt uppkäftigt sa: "Du vet att jag är din, du kan inte motstå mig!"... Vilket jag inte heller kunde. Så jag gick till kassan. Hade 10 minuter tillgodo på deras 50% rea på aftonklänningar. Och ytterligare 15 dollar av eftersom den gick på mer än 75 dollar. Jippi! :)

Provade även ett par Manolo Blahnik skor. De klämde... :) Michael Kors var skönare, men fula som stryk. Coach var ganska sköna, men satt som kråkor. Ett par 50% rea skor klämde mer än nåt annat jag någonsin satt på mina fötter. Inklusive diverse klätterskor. Så imorgon är det jag som styr kosan mot skoaffärer i Seattle och provar dojjor tills tårna blöder. Eller nåt... :)

Mini gick som på räls. Även om Odesperaten gnällde lite över en obstinat blinkers. Den blinkade hela tiden eller inte alls. Tror det var en liten markering av Minin att det är den som bestämmer var han åker och inte personen bakom ratten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar