måndag 1 mars 2010

Vulkaner, spindelattack, shoppingfeber, spa och ishockey

Eftersom Odesperaten övergav mig för att åka på lyxhelg i Florida, tog jag VISA-kortet på en träningsrunda i lördags. Massor av fynd blidde det! :) Det kändes som en bra fortsättning på fredagens spa upplevelse som Asiaten bjöd med mig på. 90 minuter ansikte och sen 2 timmar hår gjorde att jag var som en nyponros på fredagens happy hour.

Gårdagen tillbringades uppe på kullen hos Managern och hennes 2 söner, en svart katt som inte gillar hundar (har ett svagt rött streck på halsen efter deras möte...), en stor svartvit grand danois, ett gäng snäckor, en make, Amerikanskan, Lilla Vickevire, Långeman, deras virvelvind till pälsboll, tre alpackor, en grill, en 15 gradig solig terass, granatäppel drinkar, 16 donuts (som doktorn fick gratis för att Kiwin jobbar på Top Pot), massor av kött (vi är i USA!), en jätte TV med hockey final-sändning och en flagga. När vi sent omsider tog oss hemåt passade vi på att dyka ner i Managerns filmlåda och plocka med oss några godbitar.

När jag igårkväll låg i godan ro på soffan och kollade på "Little Miss Sunshine" så såg jag i ögonvrån hur något svart ilade efter väggen och in bakom bokhyllan. Rysningarna på ryggen var oproportionellt stora i förhållande till storleken på den svarta skuggan. Men jag låg kvar utan större svårhet. Ända tills det svarta monstret rusade ut på golvet!


Å fy sjutton! En svart spindel med en kropp lika stor som en tumfingernagel rusade i hög fart rakt mot mig! Pipande hoppade jag ut i köket drog fram ett glas och smög mig sakta ut i rummet igen. Igen spindel i sikte... jag smög lite närmare... Och där for han fram! I full attack position! Men Doktorn var beredd och glaset satt som en smäck runt spindels uppvikta kropp! Med hjälp av ett styvt papper, en stekspade och en snabbhet värdig en kobra åkte spindeln ut genom fönstret. Segerdansande for jag fram genom lägenheten! Sen återupptog jag mitt filmtittande, hann med "Volcano" innan jag var för trött för att bry mig om det låg en spindel i sängen eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar