lördag 9 januari 2010

True Blood följer efter avskedsfest

Efter att i veckor ha pratat om hur mycket jag troligtvis skulle gilla True Blood serien, så har Doktorn nu fallit ner i det träsket också. Idag blev det en hel radda med avsnitt då Doktorn hade kopparslagare som behövdes motas ut med pepsi och chips. Alla dessa kopparslagare flyttade in i morse efter att Doktorn tillbringat natten på soffan brevid det öppna fönstret, för att på så sätt försöka minimera sviterna av Ms avskedsfest. Han tar nu sitt pick och pack och flyttar till Boston, för att där utveckla sig ännu mer på Harvard. Eller om sanningen ska fram, hans fru flyttade dit och han ville följa efter :)

Doktorn har trots slagverkarna varit till frisören William på Vain, detta geni masserade min skalp så att orkestern tystnade och småfåglarna kvittrande kom fram ur gömmorna i hjärnan. Han klippte bort ungefär 2kg hår till på köpet. Vilket var behövligt. Så när Odesperaten imorgon klänger på väggar i Ballard, ska jag och mitt nya hår gå ut och shoppa. Nytt hår kräver nya kläder. Även om ingen märker att 2kg hår har försvunnit (knappast troligt... finns ju en hel del kvar om jag säger så) så kommer nån kanske att märka nya plagg? Eller? I ett lab med 6 tjejer och 1 bög borde ju nån märka det tycker man :)

Just ja! Labbet har nu utökats med två nya förmågor. En doktorand ute på sin rotation och en kandidatstudent som vill jobba extra hos oss för att få erfarenhet. Så nu har vi inte plats för alla. Och då ska ändå två till klämmas in... Hur ska detta sluta? Vi får labba i köket eller nåt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar