lördag 12 februari 2011

Älsklingar!

Stormen river i Smaragdstadens trädkronor. Seattleiterna håller hårt i jackor, halsdukar, barn och små hundar. Jag valde mellan att ligga i soffan och kolla på Tredje klotet hela dan, eller ta bussen ut till Northgate Mall och spendera pengar jag ännu inte har. Det blev det senare. Bussresan var en upplevelse bara den! Jag har i min enfald trott att Seattle är ganska hillbilly fritt. Men idag såg jag dom. En hel familj, där alla hade det där slappa ansiktet där tungan ser ut att vara för stor för munnen, så att de måste ha munnen lite på glänt, därför spretar också tänderna åt olika håll. Kropparna är plufsiga och mjuka, kläderna illasittande och smutsiga. Pojken fick smisk av mormor för att han sprang in i bussen, Pappa gjorde allt för att vara Herr Tvärsemot, Mamma blev upprörd för att mormor pratade med någon i telefon och vill hjälpa den personen och det uppstod en ljudlig argumentation som slutade i att Mamma började gråta och Mormor satte upp handen i sann Ricky Lake-anda . Pappa tyckte mest att håll truten, vi ska av snart va. Pojken ville bara dra i stoppknapps-sladden eller suga på tummen (han var nog en 6 år gammal). Mamma hotade pojken med att om du inte suga på tummen så doppar Mormor den i tabasco. Ja jisses. Vad i hela friden gör man när ett sånt gäng sitter på bussen? Är man som mig så börjar man fånle och sen tror alla andra, inkl. hillbillysarna att du är lite knäpp som sitter och fnissar och ler fånigt i 40 min på en galen buss... :)

I vilket fall kom jag till slut fram till Mallen, där gick Hillbillysarna till Target (de skulle lyxa till det i klädvalet den här gången! Deras ord inte mina!!!) och jag gick åt andra hållet. Det är en liten mall, jag hann gå igenom allt och äta lunch innan bussbiljetten gick ut, vilket gjorde min dag ännu bättre.


Jag hittade en hatt och en hårblomma och tre par skor. Alla tre par är vettiga och bara ett av dom har klackar, men dom var så bekväma att de räknas in i potentiella jobbskor :)


Syns det att jag yogar lite sporadiskt bara? Det var svårt att få in både huvud och skor i samma bild...


De "förnuftiga på riktigt" skorna. Ville egentligen ha gubbskor i svart och vitt, som såna där riktiga 30-tals gansterskor, men då dessa enfärgade var på 50% rea och de andra kostade $79 så blev det inte bara förnuftga skor utan även förnuftiga priser på skorna. Som vanligt är kvittot kul att se:


Inte illa att spara 115 dollar! Jippi! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar