onsdag 16 februari 2011

Kolesteroldjungeln!

Jag fick resultatet från min kolesterolmätning idag. När jag jämför siffrorna med de traditionella jämförelsevärderna (starkt styrda av läkemedelsföretag... och vad tycker jag om dom? Jovisst att de är djävulens nya kontroll av människans synder!) så ligger jag aningens högt på LDL, det "farliga" kolesterolet. Men forskare som jag är så sväljer jag inte vad som helst (definitivt inget från ett läkemedelsföretag. Onda ögat på dom!), utan jag börjar snoka runt och leta efter det allra senaste inom kolesteroltydning. Och vips så har jag superba kolesterol värden, kanske aningens lågt på HDL, det "goda" kolesterolet, men i förhållande till triglycerinerna så är det superbt! Dessutom var mina glykosvärden också kanonbra, så det förefaller inte föreligga någon risk för diabetes eller hjärt-kärlsjukdomar. Bra va?

Drog iväg Ingenjören på ett yogapass idag. Jag var lika pepp på det som att äta en gråsten, så jag är glad att jag tog mig igenom hela passet utan att sprida ut mina dåliga vibbar i hela salen :)

Jag måste få ett nytt namn! Men vad? Doktorn känns så "förra säsongen" liksom. Någon idé kanske kommer till mig om jag sover på saken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar