onsdag 9 februari 2011

Kvällshäng


Ingenjören står i hallen med pyjamasbyxor, tofflor, fleecejacka, hjälm och goggles på sig. Han speglar sig, vänder och vrider på huvudet. Till slut hör han min tysta munterhet och frågar " Var ska jag sätta den? Definitift på vänster sidan, men var?". Det handlar om kameran, den lilla vatten- och stötsäkra fotoasken som ska vara med ute i backarna. Det verkar bli på högersidan förresten, som den hamnar. Eller mitt fram. Inte på vänstersidan iallafall... Eller kanske det blir det ändå...

Jag sitter och samlar ork att gå och borsta tänderna. Jag blir så trött av att använda hjärnan så här mycket varje dag! Fick en vansinnesfil från Le Boss innan jag gick hem. Resultat från en analys med närmare 6000 (!) gener. Jag blev alldeles svettig och kände hur paniken började rusa fram i kroppen när jag inte begriper ETT ENDA ORD av monsterfilen! Sen läser jag kommentaren från Le Boss. "Jag fattar inte mycket av det här så var lugn, vi tar och går igenom det här tillsammans imorgon och försöker få någon rätsida på det." Åh vad skönt! Det är inte dags att slänga in handduken eller hoppa i ån än :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar