söndag 13 februari 2011

Ändrade planer

Igår när stormen ven runt träden som en hårtork på högsta fräs bestämde jag mig för att gå i ide. Det kändes som en perfekt kväll att ligga i soffan och äta... uuuhhmm... havregryn? Den planen gick i kras när Amerikanskan dök upp med en pizza och Ginger Ale och lite senare, Långeman och Lilla vickevire med Yrvädret Inka och en påse pommes frites och mintchokladglass. Det blev film, Australia, och diskusioner om nya hatten, nya skorna, om Tabasco är bättre bot för tumsugeri än bensin (Hillbilly relaterat), Vickevires debut i högklackat, om forskare är utomjordingar (Tredje klotet relaterat) och om hur dåligt Wolverine rider (Australia relaterat). Amerikanskan led igår av en obotlig form av snuva, så hon låg nerbäddad under två filtar och njöt av Inkas omvårdnad. Detta tillstånd resulterade i att jag erbjöd mig att ta Hockeypucken till hundgården idag så hon slipper rasta honom så mycket och kan sova lite. Idag kl 11.11 kom Pucken hit och hämtade upp mig. I rask takt gick vi till hundården. Och wow! Alla Belltowns hundar var där. Det var ett drag utan dess like, med hundar precis överallt! Högt och lågt. Och alla ägarna var utspridda på bänkar, stolar och murar. Solen sken och det var riktigt skönt att sitta där i solen och värmas upp utifrån och in, alltmedans Pucken sprang, sniffade, pinkade. Allt i den ordningen, upprepat ungefär 571 ggr. Hur han kan klämma fram en droppe till är för mig helt otroligt men han lyckades. Ca 216 ggr till faktiskt. Lilla chihuahuan som skrämde slag på honom förra gången var där nu också. Vis av erfarenhet satte Huck fart mot andra sidan när det lilla decimeter höga monstret kom farande. Efter dryga 2 timmar kom Amerikanskan tillbaka och hämtade upp sin jycke. Som var tvungen att trycka ut en droppe till. Det var ju faktiskt en hund som märkte ett träd som tillhörde Pucken...

Esmammen igen, gick jag hem, fixade till mig till ett mer presentabelt tillstånd och gick ut i solen och ner på stan. Köpte piff och puff mackapärer till mig och ____________ till Ingenjören. Det är ju faktiskt Valentin imorgon :)

Sen gick jag i ide. Kvällen ska tillbringas i horisontellt läge tillsammans med Familjen Salomon (Tredje klotet igen...)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar