fredag 11 februari 2011

Fredag!

Äntligen har jag fått äta frukost! Jag fastade i 12 timmar inför ett blodprov som ska mäta kolesterol och glukos och det ska bli riktigt kul att få veta hur jag ligger till. Alldeles gratis var det och dom rekommenderar att man gor det en gång per år. Självklart gratis då också. Kallas förebyggande vård :)

Mitt andra tuberkulostest var även det negativt, så nu är jag officiellt frisk som en nötkärna! Fast jag drar fortfarande på förkylningen sen några veckor tillbaka. Men för alla er som oroar er för att jag nu har en andra släng av lunginflammation kan vara lugna; det är inte ens i närheten av den upplevelsen.

Jobbet går bra, massor av saker att göra och jag dök glatt ner i det. Riktigt kul att vara tillbaka på banan igen!

Ingenjörens frånvaro ledde på något outgrundligt sätt till att jag blev hundpromenerare. Hockeypucken svansade ut på en runda igår med mig hängandes i kopplet. Vi gick till hundparken uppe på Capitol Hill. Hockeypucken for fram som en virvelvind i en knapp timme innan Donnan hade fått skavsår och nog av hundparkslekar och , enligt Hockeypucken, var taskigt bestämd på att vi skulle gå hem igen. Fast när vi kom hem så lekte vi "gömma godiset" så han var ganska nöjd ändå.


Jag missade tyvärr yogan och jag hade tänkt att ersätta den med intervaller, men eftersom bussarna var helt väck i tiden och jag var hungrig som en varg när jag väl kom hem, så blev det inget av någonting. Jag hittade serien "Tredje klotet från solen" på nätet och jag spenderade kvällen skrattandes högt för mig själv :)

Nu ska jag göra lite gratisjobb igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar