fredag 11 februari 2011

Chokladprovning

En av mina nya kollegor fyller år idag så det firades genom att hela labbet samlades och åt tårta och hade chokladprovning. Eller, snarare blindförsök... Vi fick 5 olika chokladbitar och sen skulle vi rangordna dessa i godhets ordning. Dom som någon gång har testat en Hershey choklad vet att det är svårt att inte spotta ut den när smaksinnet känner av dess sura smak. Jag lyckades skölja ner den med massor av vatten... Vi var 9 som testade, 4 av oss hade Hersey som sämst, 1 hade den som näst sämst, 1 som näst bäst och otroliga 2 hade den som godast! Hur i hela friden gick det till?

Hockeypucken lyckades dra omkull mig på dagens promenad. Nu ska det tilläggas att jag har löjligt hala sulor på mina stövlar och dessutom var Hockey-pucken ovanligt dragig. Nu gick det ingen nöd på nån av oss. Jag satt snällt och väntade tills han fattat att jag behövde "hjälp" och han kom snabbt tillbaka och "hjälpte" mig upp igen. Eller... han hoppade och puffade och knuffade och viftade och skrattade om vart annat. Folket som mötte oss såg aningens oroliga ut :)

Nu ska jg ta mig hemåt. Klockan är ju efter 5 och Tredje klotet från Solen väntar där hemma! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar