fredag 4 september 2009

Intervju

Igår var jag på min andra intervju! Företaget heter Stratos och pysslar med i princip samma saker som mitt förra jobb i Sverige. En herre därifrån ringde mig i måndags och hade lite frågor om min tekniska bakgrund och så ville han förstås veta om jag har tillstånd att arbeta i USA, vilket jag inte har. Det är givetvis ett bekymmer, alla företag verkar inte vilja fixa visum, det var en av orsakerna att jag inte fick det förra jobbet också. Nåväl, han skulle kolla upp med sina chefer om de var möjligt att fixa visum för mig och isf skulle jag bli kallad till en intervju. På onsdag kväll fick jag ett mail där samma herre undrade om jag kunde komma på en informell visit dagen efter för att vi skulle lära känna varandra och han hade lite fler frågor om mina tekniska kunskaper. Så igår tog jag på finkläderna o finskorna igen och traskade de 5 kvarter som ligger mellan lägenheten och företaget. Mycket bra avstånd till ett jobb tycker jag. Väl där fick jag prata med 3 personer i ca 1 1/2 timme. Jag undrar hur deras formella intervjuer går till om det där var informellt. Hursomhelst gick det bra! Väldigt trevliga personer och jag tror jag skulle passa där. När jag gick därifrån sa han som kallade dit mig att deras Vice President of Engineering kommer tillbaks från semestern nästa vecka och han vill troligtvis också träffa mig. Woho! Det kanske blir en visit till därborta. =D

Nu kanske det börjar flyta på. Jag fick ett samtal under intervjun som visade sig vara en rektyteringsfirma som vill prata med mig. Jag har inte fått tag på dem igen men det ska jag göra under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar