måndag 28 september 2009

Uuugh...

... flygresan till Seattle var inte den smidigaste. Det gick bra på Arlanda men i Keflavik finns inga skyltar och isländarna verkar inte förstå engelska. Så vi vandrade runt ett tag på den ytterst lilla flygplatsen och letade efter incheckningsdisken. De ville inte checka in oss hela vägen från Arlanda av nån anledning. Incheckningsdisken är förstås "Service desk" som ligger INNANFÖR den andra passkontrollen.. Mycket underligt. På planet till Seattle från Keflavik satt en ilsken, tjurig och högljudd liten flicka som sparkade mig i ryggen när jag försökte sova = ingen sömn. Det blir inte bättre av att immigrationsmyndigheten gav mig "rött kort" (dåligt skämt av tulltjänstemannen som frågade om vi spelade "Soccer" i Sverige) vilket gav mig 2.5 timmar med ett par tjänstemän som undrade vad jag egentligen ville göra i USA. "Hitta ett jobb och stanna med min flickvän". EEEEEH, Wrong Answer..... Det får man inte göra med ett B2-visum trots att vi fått specifika svar från ambassaden i Stockholm att jo så kan man göra... För att göra 2.5 timmar till ett par rader: Jag blir utkastad ur landet om 2 månader med hälsningen "Var glad att vi inte skickar hem dig ikväll"..... Väl hemma måste jag fixa ett annat visum om jag vill vara med Doktorn i Seattle... Uuuuugh....

1 kommentar:

  1. NEeeeeeej. Sicken skit. Två månader? Förhoppningsvis hittar du ett jobb först.

    SvaraRadera