torsdag 10 september 2009

Kajaktur!

Idag har hela labgruppen paddlat kajak på Lake Adwell vid Port Angeles. Jag och Fransyskan delade på en av kajakerna och vi roade oss med att paddla ikapp de övriga och antingen ramma dom så att de körde på grund, eller paddla ikapp dom och vika upp deras roder. Utan roder åker dubbelkajaker dit dom själva vill och inte dit passagerarna önskar. Vi "belönades" med smeknamnet Piraterna. Vi blev själva utsatta för vissa sabotage försök, men de blixtsnabba europeerna var för mycket för amerikanerna, som ganska snabbt gav upp. Vår guide, Ken, skrattade så mycket åt mina och fransyskans räder att han höll på att tappa paddeln. Flera gånger! Lake Adwell ligger vid bergen och vattnet är kristallklart! Kallt, men härligt! Vi blev allihopa istoppade i varsin våtdräkt. Det är inte många som ser bra ut i en våtdräkt... min var dessutom uttöjd upptill så jag var en syn för gudarna! Ken upplyste oss om att det här var första gången han haft en så stor grupp ute, utan att behöva ge ut en enda våtdräkt i storlek XL. Därav min uttöjda andrasorteringsvariant. De hade helt enkelt inte tillräckligt många "små" varianter! Efter 3 blöta timmar ute i vattnet trampade vi in på vingården som låg precis brevid kajakuthyrarna. 8 viner provades och de smakade ganska gott. Kanske det berodde på den tunga piratpaddlingen vi just utfört, eller så var det bra vin helt enkelt. Jag kommer att sova gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar