söndag 6 september 2009

Klippt

Igår (efter en grym brunch med Fransyskan och hennes pojkvän) tog Asiaten med oss till en frisörskola (ja på en lördag) där jag äntligen blev av med burret. Samtidigt fick Doktorn och Asiaten en pedikyr på samma ställe. Mycket trevligt har jag förstått. Efter det stack vi (Herr JiJi joinade också) och spelade mini-golf på en rätt intressant bana. Det var lite som terräng-mini-golf. Banorna kringlade sig mellan buskar och nedför kullar. Man såg inte hålet från start-punkten. 18 hål, jag vann med 1 slag. Woho! (Doktorn kom först på en inverterad lista)

Herr JiJi har ett par kompisar på besök och bjöd in oss på middag med dem så jag o Doktorn smet in på Safeway och köpte lite ingredienser för en förrätt. Givetvis blev det Bruschetta (och en smaskig sådan). Herr JiJi lagade en underlig form av lasagne men den var rätt god. Till efterrätt hade Asiaten slängt ihop nån Angel-cake, fluff med grädde och jordgubbar. I vanlig ordning blev vi väldigt mätta. Kvällen följde med några drinkar, sällskapspelet Apples and Apples, Fight club och slutade med att jag o Doktorn sov över. De har en rätt skön säng.

Frukosten (brunch snarare.. eller nåt) imorse åt vi på I-hop (?) som är ett All-You-Can-Eat ställe med massor av underliga former av pannkakor, omeletter och allt annat som är flottigt. Jag fick en "Steak omelette", omelett med kött i, som inte var speciellt imponerande. Doktorn fick en "Avocado omelette" som verkade lovande men vi båda känner oss lite konstiga i magen.. 5 timmar senare. Det blev inte bättre av att vi åkte iväg långt norrut till Woodinville och provade vin efteråt. Nu är klockan 17 och Doktorn tar en tupplur på soffan. Jag funderar starkt på att göra detsamma..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar