fredag 9 oktober 2009

Häftig lunch underhållning

På väg hem från jobbet, så gick jag och undrade varför alla utryckningsfordon som kan låta faktiskt var ute och tjöt i högan sky. Ambulanser, brandbilar och poliser åkte åt olika håll kors och tvärs. När jag tillslut kom fram till vårt hus ser jag en tonårskille med skateborden under armen springa över gatan. Det fick mig att hajja till, eftersom det är vanligt här att få en saftig bot, 100 dollar minst, för att gå mot "röd gubbe". Jag ser sen att han springer och tittar sig över axeln, som om han springer från någon. Och mycket riktig kom där en konstapel i shorts och pickadoll! Han sprang förbi mig med stora kliv (ganska höga knälyft faktiskt!) och kallade till sig andra poliser i radion. En segway-åkande polis, längre ner på gatan tvärvände och tog upp jakten! Jag stog kvar så länge jag såg dom. Tonårskillen sprang tyvärr in på en tvärgata och jag tyckte att det skulle vara alldeles för pinsamt att vända 180 grader och följa efter och se hur de tog honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar