söndag 25 oktober 2009

V2 farm och pumpakonstigheter

Idag tog mina asiater och JiJi tag i min Halloween introduktion. Vi åkte ner söder om Seattle till en farm som hette V2 där de hade pumpor, massa djur och en majslabyrint. Denna labyrint är tydligen en tradition så vi klampade in i de leriga gångarna och letade efter 15 skattkistor med bokstäver i. Efter tre bokstäver i slumpmässig ordning ropar jag "Det blir ju Shiver me timbers!" (ett pirat uttryck) Och mycket riktigt, efter ytterligare 40 minuter medger JiJi att det var nog rätt =)

Gården hade också labradorvalpar som Doktorn och den rundlätte asiaten spenderade tid med att klappa, och sex grisar varav en som gillade att bli kliad. Detta var det dock bara Doktorn som vågade sig på... fegisar... Texas Longhorn kossor och massor av hönor.

Vi köpte med oss pumpor hem som vi under tjo och tjim skar ut mönster i medans vi inmundigade ost och champange och mimosa :) Vi hade en liten tävling om vem som fick till den finaste pumpan och jag vann! Min Tasmanska Djävul var outstanding =)
Här är lite bildbevis!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar