lördag 4 juli 2009

4th of July med Monorail Mollie


Japp, jag skippade yogan imorse. Jag tog en välbehövlig slapp-morgon med Mr Darcy istället =)

Väldigt soligt och väldigt varmt här just nu. Folk badar i fontänerna. Hur snett är det? De har ett hav på ena sidan och en sjö på andra, men var svalkar dom sig? Jo i en klorerad fontän! Vilket på sätt och vis gör min dag lite mer spännade eftersom det är kul att se vilken förälder som blir träffad av vattenstrålen när de försöker fota sitt lekande barn =)

Jag har förresten glömt att presentera vår nyaste medlem! Hon heter Mollie, hon är ca 30 cm hög och vit och hennes högsta önskan är ett rosa strass halsband. Mollie följde med soffan. En vit fluffig häst, som bara gnäggar på amerikanska än. Aknot kan dock på sin australienska prata obehindrat med henne och Skrikis pratar ju flera språk. Så nu jobbar Peste, Gula Nallen och Isabella på sin engelska, medans Aknot och Skrikis lär Mollie svenska.

Dessutom ska jag ta tillfället i akt och försvara min biljardfadäs från igår. Jocke sa bara "ahh, nu får du boll i hand". I min värld betyder det "bollen i handen" inte " lägg den var du vill på bordet". Jag tycker mitt sätt var bättre =D

Dessutom kan jag meddela att dryga 5000 zombies drog runt på Fremonts gator igår kväll. Bilar och förbipasserande fick alla se upp för dessa hjärnberoende varelser. Hettan gjorde mig och Jocke något sega (eller Zombie-lika kanske?) så vi missade att åka dit. Oförlåtligt. En film därifrån finns här: http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1509319618?bctid=28444467001

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar