onsdag 1 juli 2009

Första dagen eller amerikanskt kött är gott!

Då har jag gjort min första dag på jobbet! Vilken dag! Det ska bli så kul att sätta igång på riktigt. Jag har hunnit med att få en sittplats, en sprillans ny iMac, blivit bästis med Human resource avdelningen, fått löneförhöjning(!!! Det lönar sig att skämta med HR!), fått all info jag behöver för att bli godkänd nere i djurhuset (en sån super-ren avdelning), ätit god soppa och BLT sandwich med jobbarkompisarna, haft lab-möte, blivit kompis med Randy "the guy you're looking for" han tar hand om allting som inte har en sladd, med IT-support, de tar hand om allt med en sladd (bara för att sukta de gamla SUarna och vissa KIare, vi har typ 5 IT personer. De fixar allt innan du ens visste att det inte funkade!!!), fått en alldeles egen telefon med ett nummer som bara går till mig (!!), fått en fungerande e-mail adress (har tydligen varit aktiv de senaste 2 veckorna...!), fått passerkort (med foto på, ingen väntetid här inte, som sagt bli kompis med HR-avdelningen och Randy!!), haft en diskussion om mitt projekt och fått en sprillans ny kontorsstol som är bekväm så att jag skulle kunna sova middag i den!

Dessutom har jag o Jocke ätit en jättegod stek till middag! Just nu är jag full av superlativ och lite vin, men jag tror att även imorgon så kommer jag tycka att jag har en awesome tid framför mig!

Ahh, träningsvärk efter yogan, trots vissa helflummiga moment (som: fräs ut allt ont och tråkigt ur er vänstra näsborre nu, håll sen andan...) så har jag träningsvärk i hela kroppen! Stretcha i 1,5 timme känns...

Nej, nu ska jag kolla om det finns några köksbord eller en bokhylla eller nåt annat möbelaktigt till salu i närheten!

2 kommentarer:

  1. Hej Lisa!

    Grattis till att du blivit moster (igen)!! :)

    Ditt jobb verkar vara värsta drömstället - vilken service! Önskar att det fanns en Randy även på vår IT-avdelning...

    Roligt att följa er blog och grattis till nya lyan (ingen dålig service där heller verkar det som..)!

    Ha det gott och hälsa hemmamannen!
    Kram,
    Josefin

    SvaraRadera
  2. Hej Josefin!

    Visst är det lyxigt. Både boendet och jobbet :)

    Hemmamannen diskar just nu! =)

    Kram

    SvaraRadera