torsdag 2 juli 2009

Dagen då allt stod stilla eller förvirrad svenska i korridorena eller hur dito hittade till Starbuck's

I jämförelse med gårdagen har min andra dag varit stillastående. Jag har blivit bästis med IT-avd (stötte på en ny IT person idag. Hur många är dom egentligen? Och hur kommer det sig att ALLA vet vad jag heter?! Jag började igår! Visserligen sprang jag runt i varendra skrymsle och vrå som finns på SBRI, men ändå...) och klarat av tre online kurser. Mina nya lab-kompisar har varit borta på olika ställen allihopa, nya chefen gled in vid lunch och gled iväg 5 minuter senare och jag bara satt och läste policy efter policy och signerade bekräftelse efter bekräftelse... Lunch utan guider visade sig bli lite förvirrat, jag promenerade gatan upp och gatan ner, ingenstans fann jag målet: "whole food market", men jag hittade en Starbuck's och gick för första gången sen jag landat i Seattle in! Pasta sallad, vatten och en butter croissant blev det. När jag var på väg hem hittade jag Whole food market... 100m längre ner :)

Nu är det tre dagar ledigt här. 4th of July på lördag så fredag blir ledig av bara farten. Imorgon ska jag lägga mig i en solstol och inte röra mig en millimeter på hela dagen! Jo kanske upp och hämta mer glass som Jocke så snällt har försett frysen med. Världens bästa Jocke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar