onsdag 8 juli 2009

Igår...

... drog Dr Lollissossa med mig på en grym kväll. Hon hade lyckats söka upp en brasiliansk grill, "ipanema", som är en s.k Rodizio. Helt nytt koncept för mig men gosse vilket hit! Restaurangen är helt inredd som en strandbar i Brasilien. Vi satt under ett geniunt palmparasoll på en liten upphöjnad så vi kunde spana ut på resten av pöbeln. Vi började givetvis med att beställa in caipirinha (de enda vi druckit här hitills var på Amore där vi var tvugna att förklara för ägaren hur man blandade till den, det blev rätt ok) varpå kyparen givetvis bad om ID-kort. Vi ser ju ut som 19åringar fortfarande.. aaah. Han noterade glatt att det var min födelsedag och började förklara att allt vi såg ingick i maten (mängder av fint upplagda grönsaker och frukt) och att vi la till köttet som kom gående allteftersom. Så vi tog 2 tallrikar, en för ris och en för grönsaker, och vände på kortet som säger "WE WANT MEAT! Yarrrr.." (ok egentligen stod det "Yes, please" på ena sidan och "No, thanks" på andra sidan). Då kommer det en "Guacho" gående med en stor bit perfekt grillat kött samt en stor kniv och säger vad för typ av kött han bär på. Så skär han upp en bit som man får ta med sin lilla tång man fått med besticken. Han går vidare till nästa bord och vi glufsar i oss. Ung 30 sek senare kommer han igen med nästa typ av perfekt grillat kött. Sådär går det hela kvällen och man vänder bara på kortet om man vill vänta med mer kött. De hade 17 olika typer av kött igår (plus grillad ananas och diverse skaldjur). Så efter ett tag när vi har smakat allt och sitter där och försöker andas så kommer kyparen och säger "You are not finished, right? You have to save some room for the dessert. We have something extra since its your birthday". Det var bara att hitta lite extra utrymme nånstans. Så kom han ut med en "Pave Maracuja" med ett litet ljus i och sa "I'm not gonna sing for you..". Tack för det. Fruktansvärt god efterrätt! Otroligt smaskig liten sak. Sedan gick vi långsamt hem i den fina sommarkvällen. Mycket lyckad kväll! Tack så mycket älskling! Puss!

1 kommentar:

  1. Vad gör jag inte för min odesperata hemmaman =) Men jag håller med, det var en otroligt god middag även om jag kunnat nöjt mig med hälften av maten... tror jag fortfarande var mätt vid lunch idag! =)

    SvaraRadera