onsdag 22 juli 2009

Testat grillen!

Den funkade utmärkt kan vi meddela! Solen fortsätter att gassa här så nu har jag börjat med att hoppa i bikinin när jag kommer hem från jobbet och sen vandrar jag ut till terassen och lägger mig där en timme eller så. Lagom att gräddas lite innan middagen. Förresten äter jag både frukost och middag vid ett bord nu. Maten smakar faktiskt bättre på ett bord än på kartonger =)

Vi har funderingar på att köpa en projektor och göra en liten hemmabio här i rummet. Det skulle vara så härligt att kunna se filmer på en stor skärm med bra ljud istället för på en 13 tums skärm med några små gratis (muta från banken faktiskt) högtalare, designade för en mp3 spelare... Imorgon får jag flyttbidraget och utläggen för Amsterdam! Money money money! Nu kan vi betala hyran och mat nästa månad också ;)

Min lilla häst åker buss ner till Skåne imorgon. Galopp-gurun och Norrbaggen tar bilen ner och möter upp nästan alla ägarna för en heldag på stuteriet där Zelzele växte upp. De ska hälsa på Mamma Häst och Lilla Syskon Häst. Sen blir det middag med franska delegater med pompa och ståt säkert, sen... sen börjar spänningen! Kl 20.20 (skåne tid...) startar lilla hästen! Hon är rankad näst sist, men vem bryr sig!? Hon var tillräckligt högt rankad att hon fick starta i det här svåra prestige loppet :) Jag kommer att sitta på jobbet och smacka och ropa. Måste komma ihåg att varna kollegorna! Hmm... måste nog inhandla en skumpa. Oavsett resultat liksom, skumpa är alltid smaskens! Och dessutom firade vi hennes första start med skumpa och då ska väl hennes största start hittills firas den också?

Jag var tvungen att lägga in en bild på skönheten. Lilla skruttan, "Run like the wind" på fredag, och släng inte av PA, då diskas du! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar