söndag 5 juli 2009

Namnkvalslindring och snabba hovar!

Min lilla underbara häst startade i torsdags på Täby och hon blev tvåa utan större besvär! Duktiga lilla Stumpisen. Nu väntar Oaks på Jägerso den 24 Juli. Ni som är i närheten måste ner och kolla på när min lilla totto förhoppningsvis tar en svenskbonus! För er som inte vet det så heter stjärnskottet Zelzele (stor guldfux med rolig bläs och vita ben), jockeyn (liten tvärhandhögs hästmänniska) kommer att vara klädd i en enfärgad gulddress med vit mössa. Hon har nog inte några stora vinstchanser (alla de bästa treårs stona kommer att vara med), men hon har ju överraskat förr och hittills aldrig varit utan vinstpengar, så räkna inte bort henne förrens mållinjen är passerad =)

Jag kan dessutom pusta ut vad gäller att inte veta namnet på min lilla niece "Visselpipan". Hon har inget namn än! Nu väger det mellan Isabella och Mollie. Min Isabella och Mollie tycker att det är jätteroligt att "Visselpipan" kommer uppkallas efter en av dom! =) Annars tycker jag att Visselpipan funkar... eller? ;)

Tog en 4km löpning imorse. Måste säga att ha gymmet 10 m bort ökar på träningsmoralen med 100% ungefär... dessutom mäter ju de här maskinerna pulsen och sånt och då blir det ju också roligare.

Nä, nu ska vi klättra upp till toppen av Queen Anne. Ska tydligen vara trevligt där uppe =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar