måndag 6 juli 2009

Big Brother och zombies i garderoben

Har idag gjort ännu fler online test för att få tillstånd att gå in i labben. Tar det aldrig slut?

Mitt nya GoldCard Visa har kommit! En orangegul lilja på ett lila kort. Vackert! =)

Försökte gå och köpa en kastrull som rymmer mer än tre makaroner idag efter jobbet. Det är hutlöst vad en simpel kastrull kostar här! Fast de är ju inga vanliga kastruller med handtag heller... den ena specialaren efter den andra. Nä, det är dags att ta sig till IKEA tror jag.

Jag har undrat en tid huruvida nya chefen är lika rolig och skämtsam som Klavsan var. Det har verkat vara ganska positivt på den fronten, så idag skämtade jag med chefen. Det gick bra, han är en rolig prick han med. Jag har tur med chefer. Det gick så bra att han var tvungen att komma ut till kontoret och fortsätta skämtet medans mina kollegor såg förvirrade och lite obekväma ut medans vi två tjattrade på om Big Brother kamerorna han har installerat för att kunna spionera på oss. Britter har skön humor! =)

På tal om britter så såg vi Shaun of the Dead igår. Vilken flummig film! Trots att jag skrattade så blev jag alldeles övertygad att det var minst en zombie i garderoben när jag skulle sova. Inga värre skräckisar än så för Lisa alltså.

Imorgon fyller Jocke år! Återkommer om hur det firades. Han har en begynnande 30års kris eller nåt... Han ser lite svettig och bekymrad ut när det kommer på tal att han fyller 29 imorgon. Själv ska jag ju fira med ett 170år partaj i september! Mamma och pappa fyller 70 år var och jag fyller 30, så då ska det väl firas antar jag =)

Hittade minipotatisar igår, så idag ska det ugnsgrillas potatis. Mmmmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar