lördag 14 november 2009

Lördagsäventyr

Dagen började med ett telefonsamtal från familjemiddagen hos Syster-yster. Vad som egentligen sas minns jag inte, förutom bullpåsarna som ska få flyga hit :)

Jess plockade upp mig för en tur till Target för lite nödvändighets-shopping. Nu förhöll det sig så att det fanns fler affärer än Target i Factoria Mall, så jag har nu nya stövlar från DSW (farligt stor och bra skoaffär...), bronsfärgade glasbitar från Michaels (en farligt stor och välutrustad pyssel affär), en läslampa, flera doftis ljus och annat smått och gott från andra affärer. Vi har även nästan blivit rammade av vägen två gånger (av en stadsjeep och en mjölkbil), sett inte mindre än 2 vithövdade havsörnar sitta och glupskt titta på fiskmåsarna som verkade helt ovetande om sin utsatta position, ätit på Wendy's och blivit utstirrade av en 10 åring som aldrig sett en blondin förr. Åtminstone är det vad jag väljer som orsak. Hon blev alldeles fundersam när jag beställde en grillad kyckling-burgare istället för någon av dussintalet fritterade alternativ. När vi sen sätter oss för att äta så vänder hon sig konstant om för att titta på oss. Hennes storesyrra och mamma gjorde i och för sig samma sak, så det kan var en defekt blängsylte gen också. Eller att vi var alldeles fantastiskt vackra.

Jess meddelade just att hon nästan blev påkörd på väg hem till henne. Kanske är en "kör på en Jess" dag idag, eller att folk i stadsjeepar kompenserar en bristande hjärnkapacitet med en större bil. Nu ska jag montera lampa. Ikea konceptet har börjat sprida sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar