måndag 16 november 2009

Smått o gott

I helgen var Odesperaten förbi Doktorns syster där vi käkade lunch med mina päron & svärpon. Vi fick en smaskig gulasch med monsterlimpa och en oerhört kladdig kladdkaka till efterrätt. *yum* Sedan blev det en tidig jul. Odesperaten agerade tomte och dela ut Doktorns paket till sin familj, och får dessutom agera tomte åt Doktorn iochmed de mängder presenter han fick med sig därifrån. På kvällen stack Odesperaten förbi dansken och pressade dave-gränsen... 4 droppar Daves Insanity Sauce in guacamolen till våra tacos... Woooohoo! Då kände man minsann att man levde.


Ovan är ett glatt svärpon med en liten dotterdotter. (Någon påstod att jag nu är farbror till den lilla parveln.. Hur det nu gick till har jag ingen aning om)

Än så länge verkar inte Odesperatens chefer lyckats hitta nåt att sysselsätta Odesperaten med så denna vecka får gå åt att förbereda resan hem och säga hej då till alla kompisar.



Tillagg av Doktörn: Du bor val vara Morbror, for visst har val jag en syster?! :)
Dessutom var det dar inga julkläppar! Det vara bara advent presenter. Riktiga julisar kömmer med pösten lagom till jul. Jag kanner min syster, hon ligger bakom granen och tjuvoppnar presenter varje tillfalle hon far, pappa ar ocksa nyfiken i en strut. Sa det kommer inga klappar forrens det ar dags att oppna :)

Tillägg av Odesperaten: Ja morbror var det visst.. men det är lika lustigt det. Det insinuerar att vi är syskon..

Ytterligare tillagg av Doktorn: Fast farbror insinuerar val ocksa ett syskonskap? Sa det borde rimligtvis vara lustigt pa samma satt som morbror...

Ytterligare tillagg av Odesperaten: Ja alltså det är just syskonskapet som jag hakade upp mig på.. Sen att mina fingrar skrev farbror istället för morbror är för att de inte kan stava.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar