fredag 13 november 2009

Möte med Emma Scissorhands

Idag tog Odesperaten tag i kalufsen och bestämde sig för att göra sig av med den. Så han ringde förstås Emma... Frisören som klippt och stylat Odesperatens hår i ett par år. Jättebra, hon hade en tid ledig på eftermiddagen. Så vid 17-tiden traskade Odesperaten in till salongen och träffade en mycket förvånad Emma. "Jasså, jag trodde du var i USA".. Ja det trodde vi nog alla men håret gick att trimma bort iaf.

Innan hade Odesperaten ett möte med Guldsmeden för att välja diamanter till Doktorns vigselring. Stora, många och tunga.. (Nåja de matchar iaf det röda guldet). Dock verkar inte Guldsmeden kommit speciellt långt. Hade förväntat mig enbart detaljer kvar men allt jobb är kvar!! Hon fick alla ritningar för 1.5 veckor sen och sa att det skulle ta 3 veckor att få ringarna klara... Jag förstår att det tar sån tid om hon inte jobbar... Nåja, jag ska få ringarna dagen innan jag flyger hem till Doktorn..

Dagen avslutades med Capoeira-roda. Stel och utan kondition men fick ändå beröm att inget egentligen hade ändrats i hur jag spelar.. Gött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar