onsdag 4 november 2009

När Odesperaten är borta pyntar Doktorn huset!

Eller hur var det nu man sa?

Idag åkte Jess och jag till IKEA, Jess har aldrig varit på IKEA förut så det var en ganska uppsluppen stämning när vi knatade runt ibland alla, för mig så välkända, ting. När Odesperaten är här måste ju allt "onödigt" pynt klara Odesperat-granskningen. Det är inte mycket som gör det om sanningen ska fram... Men nu när Odesperaten sitter i Hemlandet så har han av naturliga skäl ingen chans att lägga in sitt veto, så nu får jag passa på att få hem allt jag vill ha!

En ny bordsduk, ljus i alla former, lukter och storlekar och det roligaste av allt, jag har ålat runt uppe på vårat badrumstak för att fästa upp min ljusslinga! Jag har burkar för alla ljus som väntar på att få bidra med sitt sköna lugn. Servetter ligger i en annan låda och väntar på att få användas och en julduk ligger i hyllan, redo för must och pepparkakor med Kvibelle gräddädel. Jag har nu tänt ljus, Alanis Morissette, Vanessa Paradis och Big Bad Voodoo Daddy turas om att fylla kvällstystnaden med sång och jag ska snart sätta tänderna i min alldeles egna Marabou Mjölkchoklad kaka. Kanske blir det en Harry Potter till det också. Det är ganska mycket tid att slå ihjäl så här på kvällskvisten när jag är ensam utan min lilla Odesperat...

På fredag är det iallafall dags för SAM Remix! Jag, Fransyskan och Jess ska grunda kvällen med happy hour för att sen beblanda oss med konstnärer från när och fjärran. Det ska bli skoj!

Jag kommer att fuska vad gäller julmusten iår. Jag brukar aldrig dricka must innan första avdent, men imorgon är det jag som bjuder på julmust och pepparkakor! Kunde inte motstå! =)

1 kommentar:

  1. Vilken rolig blogg du har lisa hälsningar Amalia rikard isabella ninna och Jocke

    SvaraRadera